کبوتران زیبا

عرض سلام و ادب خدمت تمامی همراهان گرامی .

جا داره پیشاپیش فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم رو خدمت تمام شما عزیزان و یاران با وفا تبریک و تهنیت عرض کنم .

تو این پست سعی کردم تصاویری بسیار زیبا ، با کیفیت و متفاوت رو از نژادهای بسیار زیبا و جذاب کبوتر زینتی براتون به نمایش بذارم . 

امیدوارم که از دیدن این تصاویر در ادامه مطلب لذت ببرید .

یا علی مدد
ادامه نوشته

کراپر نورویچ (Norwich cropper)

با سلام خدمت تمامی دوستان

ضمن تبریک و شاد باش به مناست فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان عزیز در این ماه میهمانی حضرت دوست .

بسیار خرسندم از اینکه این وبلاگ کم کم داره تبدیل می شه به پایگاهی برای تبادل اطلاعات و نظرات دوستان و مکانی برای اطلاع رسانی علمی در مورد نژادهای مختلف کبوتر در ایران .

خدارو سپاس می گویم برای اینکه بنده رو وسیله ای قرار داده برای گسترش این علم در کشور و امیدوارم این توفیق همواره مستدام و پایدار بمونه .

باز هم یکی از دوستان وبلاگ ما رو سر افراز نمودن و مطالبی بسیار علمی و جامع که حاصل مطالعه و ترجمه ای بسیار وقت گیر می باشد رو برام ارسال کردن تا در این پست براتون به نمایش بذارم .

ایشان خودشون خواستن تا نام و نشانه ای ازشون ذکر نشه .

بنده نیز به رسم امانت عین این مطلب رو بدون ذکر نام فرسنده اش براتون پست می کنم . امیدورام لذت برید .

ازتون دعوت می کنم در ادامه مطلب ،این مطلب رو مطالعه بفرمائید .....

التماس دعا

یا علی مدد

ادامه نوشته

کبوتر های بومی هند و پاکستان ، فاتح آسمان  جای جای جهانFlying Tippler

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان و همراهان عزیز

در این پست می خوام مطلبی رو پیرامون کبوتر پاکستانی براتون بنویسم .

لازم به ذکر است پس از چند سال تلاش و زحمت بالاخره به کمک دوست عزیز و ارجمندم جناب آقای آرمان شهرکی تونستم تعدادی کبوتر بسیار خالص و زیبا از این نژاد رو از پاکستان وارد کنیم و برای پرورش و نگهداری و تکثیر در ایران نگهداری کنیم .

در ضمن جا داره در اینجا از دوست بسیار عزیزم جناب آقای آرمان شهرکی که زحمت تهیه و ارسال این کبوتران را برام کشیدن تشکر کنم . باور کنید وارد کردن این پرنده ها از پاکستان یک طرف و ارسال اونها از زاهدان تا قم یک طرف ، کاری بسیار دشوار و طاقت فرساست .

لازم به ذکر است کبوتران وارد شده همه از نوع کله دار و کله دمی می باشند که در پاکستان به کالا معروفند . Kala Kabootar

در ادامه مطلب شمارو به خواندن کلیاتی در مورد این نژاد قدرتمند در پرواز دعوت می کنم .....

ادامه نوشته

زیباترین و محبوب ترین نژادهای دنیا

 با سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان محترم :

قبل از اینکه به مبحث اصلی در این پست بپردازم لازم می دونم در جواب اون بازدید کننده کم شعور و نه چندان محترمی که در قسمت نظرات و بصورت ناشناس و با الفاظی توهین آمیز نوشته بود : (( تو مهندس هستی و باید بری دنبال صنعت و باعث افتخار خانوادت باشی ... )) بگم :

اول اینکه : فکر نمی کنم این موضوع غیر از خودم به کس دیگه ای مربوط باشه جناب مفتش .

دوم اینکه : از کجا می دونی من الان تو صنعت نیستم و باعث افتخار خانوادم نیستم ؟؟؟؟

سوم اینکه : به قول قدما : (( خر چه داند ارزش نقل و نبات ؟؟؟!!! ))

همه دوستان محترم به خاطر درج مطلب بالا بنده رو ببخشید ولی باید می گفتم ....

خب از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است ...

در این پست می خوام در مورد زیباترین و محبوب ترین نژادهای دنیا و 5 نژاد برتر از نظر زیبایی و محبوبیت در دنیا از نقطه نظر شخصی و با تکیه بر تجربیات شخصی خودم صحبت کنم .

باز هم تاکید می کنم این مطالب نظریات شخصی بنده می باشد و نوشته هایی قطعی و بر اساس فرمول های علمی نیست چرا که کلاً مبحث کبوتر و کبوتر داری ارتباط مستقیم با دل و معقوله عشق داشته و در این مورد فرمول های علمی پاسخگو نمی باشند . با توجه به این امر کبوتر محبوب در میان اقوام و افراد مختلف متفاوت و بسته به سلایق مختلف افراد متفاوت می باشد .

بسیاری از افراد هم که اصلاً به گونه های زینتی هیچ گونه علاقه ای ندارند و نژادهای مسابقه ای ( ساعتی و مسافتی ) را ترجیح می دهند .

از زیبایی گونه های مختلف کبوتران دم چتری ( fantail) و چشم نوازی بی نظیر کبوتران ساکسون سوالو ( saxon swallow ) و همچنین محبوبیت کبوتران یالدار یعقوبی ( jacobin )که بگذریم ، از نقطه نظر شخصی بنده 5 نژاد برتر زیبا و محبوب دنیا به شرح ذیل می باشند :

1- بخارا ترومپتر ( bohura trumpeter ):

این نژاد با زیبایی وصف ناپذیر خود همیشه مورد پسند کبوترداران جای جای مختلف دنیا بوده و هست و پرورش و نگهداری از این گونه بی نظیر همیشه در دیدگاه کبوترداران قرار داشته و دارد .

2- کبوتر دمنده ماهرو ( Reverse wing pouter ) :

کبوتران دمنده همیشه جزء کبوتران مورد توجه و علاقه خاص کبوترداران بوده و علاقه به این گونه ها باعث تکثیر و تداوم این گونه های بی نظیر در دنیا گردیده است .

از میان بالغ بر 43 گونه مختلف از کبوتران دمنده ، خصوصیاتی از قبیل ترکیب زیبا و فوق العاده رنگ، هیبت و صلابت ، زیبایی در چیدمان پرها خصوصا در قسمت پاها و مواردی اینچنینی باعث شده تا گونه Reverse wing pouter از زیبائی و محبوبیت بیشتری در میان کبوترداران برخوردار باشد .

3- کبوتر دمنده پومرین ( Pomerian pouter ) :

این گونه نیز به دلیل داشتن اندامی تنومند و کیسه هوایی بزرگ و صلابت در ایستادن و راه رفتن جزء نژادهای بسیار محبوب در دنیا می باشد .

4 - کبوتر لانگ فیس ( Long face or English tumbler ) :

زیبایی بی نظیر و فوق العاده این کبوتر خصوصا در ناحیه سر و نوک علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده و چشم های زیادی را به خود خیره نموده است .

5- کبوتر چین دار شرقی ( oriental frills ) :

این نژاد فوق العاده نیز همانطور که در قسمت های مختلفی از همین وبلاگ گفته شد یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین نژادهای موجود در کل دنیا می باشد .

بنده نظرات شخصی خودم رو در مورد موضوع مورد بحث عرض نمودم .

در ادامه مطلب نیز تصاویری بدیع از نژادهای یادشده بالا براتو به نمایش گذاشتم .

در ضمن خوشحال می شم نظر شما رو هم در مورد محبوب ترین و زیباترین کبوتر دنیا بدونم .

منتظر نظرات زیباتون هستم ... زیباترین گونه کبوتر به نظر شما چه نژادیه ؟؟؟؟؟؟؟


یا علی مدد - ابراهیمی

ادامه نوشته

کبوتر چین دار شرقی پشت آبیOriental Frills Pigeon

با سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان محترم .

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی مربوط به این پست بشم می خوام مطلبی رو در مورد پاسخگویی به تماس های افراد عرض کنم .

اول اینکه بنده خودم شاغل هستم و هر ساعتی که هر کس تماس می گیره من نمی تونم پاسخگو باشم .

دوم اینکه به دلیل مشغله کاری واقعا نمی تونم همه تلفن هارو جواب بدم و ترجیح می دم فقط پاسخگوی خریداران واقعی باشم .

تجربه چند ساله ثابت کرده بیشتر از نود درصد افرادی که با خطوط اعتباری و یا با تلفن ثابت تماس می گیرند بیشتر دنبال استعلام قیمت هستن و معمولا برای خرید تماس نمی گیرن .

افرادی هم که پیام کوتاه ارسال می کنند که دیگه به هیچ عنوان خریدار نیستن چون حاضر نیستن برا عشقشون حتی به اندازه یه تلفن هزینه کنند .

بعضی ها هم که خدا خیرشون بده . طرف ساعت سه نصف شب زنگ زده . می گم آقا شما ساعت ندارید؟.

می گه نشسته بودم پا اینترنت شمارتو دیدم گفتم تماس بگیرم ... واقعاً شعور برای انسان چیز خوبیه !!!!

بگذریم ....

همانگونه که قبلا گفته شد اورینتال فریل یا کبوتر چین دار شرقی به دو گروه شامل : بلاندنیت و ساتینت تقسیم می شن .

بلاندانیت ها به اون دسته ای اطلاق می شه که تمام رنگ هستن و تمام بدنشون رنگیه حالا یا یکدستن و یا تمام پولکی که معمولا اینطور می باشند .

ساتینت ها هم به دو کت دم ها اطلاق می شه .

کلا نژاد اورینتال فریل شامل دونوع ریز و درشت می باشند . که نوع ریز تر آن که در ایران بیشتر مرسوم هستند منصوب به کشور آلمان ، و گونه های درشت تر که دارای سر و اندام درشت و نوک بسیار ریز می باشند منصوب به کشور هلند می باشند که در کشور ترکیه بسیار مرسوم می باشند .

اشتباهی که در کشور جا افتاده و بسیار هم مرسوم شده اینکه در ایران به گونه های درشت عنوان بلاندنیت و به ریزتر ها عنوان ساتینت می دن . مثلا زیاد مشاهده شده که افراد می گن بلاندنیت پشت آبی .

درصورتی که دوکت دم ها همه از خوانواده ساتینت می باشند . منتهی ساتینت های درشت تر و بی نوک از نوع هلندی می باشند .

نمی دونم تونستم درست منظورم رو برسونم یا نه ......

به هر حال ....

در ادامه تصاویری بسیار بدیع از تعدادی کبوتر چین دار شرقی گونه ساتینت پشت آبی که اخیراً از کشور ترکیه وارد شده اند رو براتون به نمایش می گذارم .

این کبوتران با زحمت بسیار زیاد و با قیمتی بسیار گزاف وارد کشور شده اند و برای فروش نیستند . صرفاً برای تکثیر و ازدیاد نسل وارد شده اند .

در این جا هم باز جاداره از زحمات دوست بسیار ارجمندم جناب آقای مهندس م.ا که چند پست اخیر به ایشون اختصاص داشته و با زحمات ایشان تهیه شده و خودشون نیز وارد کننده این کبوترها هستند کمال قدردانی و سپاسم رو ابراز کنم .

از دیدن تصاویر در ادمه مطلب لذت ببرید .....

یا علی مدد


ادامه نوشته

کبوتر نوک قنار 2

عرض ادب و احترام خدمت تمامی دوستان و همراهان عزیز

امیدوارم همه بازدیگنندگان محترم در کمال سلامت و آرامش خاطر باشن و از مطالعه مطالب این وبلاگ لذت ببرن .

در این قسمت می خوام تصاویری از تعدادی از کبوتران دوست عزیزم جناب آقای احمد حسلنو از کرج رو براتون به نمایش بذارم .

لازم به ذکر است ایشان از بهترین قناربازهای سطح کشور می باشند و پرندگان ایشان خصوصاً قنار های کاکل ایشان جزء بهترین و مرغوب ترین قنارهای موجود در کشور بوده و دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند.

کلیه کبوتران ایشان کبوتران اصل و نصب دار بوده و تقریبا پیشینه تمامی آن هاقابل پیگیری و مربوط به پرندگان  بزرگان این رشته می باشند .

در صورت تمایل به خرید کبوتر از ایشان نیز بنده می توانم شما را بصورت مستقیم با ایشان ارتباط دهم . 

در ضمن به خاطر سوء استفاده از تصاویر و مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع، که در برخی موارد مشاهده گردید، بنده این بار مجبور شدم تا مقداری تصاویر رو دستکاری کنم .

این تصاویر بسیار منحصر به فرد بوده و شما در هیچ کجای دیگری نمی توانید تصاویری این چنین بدیع و متنوع از این نژاد ایرانی مشاهده نمایید . حتی در گوگل هم که سرچ کنید تصاویری بسیار محدود مشاهده خواهید نمود که معمولا هم قنار های متعلق به یک نفر بوده و همگی هم بی کاکل می باشند .

در آخر هم تشکر و قدردانی صمیمانه خودم رو از زحمات دوست عزیزی که زحمت تهیه این تصاویر رو کشیدن و نخواستن اسمشون رو ذکر کنم ، ابراز می کنم و دستشون رو می بوسم .

امیدوارم که از دیدن تصاویر در ادامه مطلب لذت ببرید ....

یا علی مدد

ادامه نوشته

کبوتر نوک قنار

 کبوتر نوک قنار

کبوتر نوک قنار یکی از زیباترین و پرطرفدارترین گونه های کبوتر ایرانی به شمار می آید که به دلیل شکل ظاهری منحصر به فرد آن دارای محبوبیت خاصی در کشور می باشد .

کبوتر نوک قنار کبوتری بسیار کمیاب بوده و به دلایلی خاص گونه های اصیل آن دارای قیمت های گزافی در ایران می باشد که یکی از این دلایل تکثیر بسیار دشوار این گونه می باشد .

این گونه در سال های اخیر متاسفانه دستخوش سود جویی های خودخواهانه برخی از افراد سودجو شده و دستکاری نژاد شده . 

برخی افراد سود جو با جفت نمودن کبوتران لانگ فیس ( english tumbler long face ) با کبوتران تهرانی گونه هایی شبیه قنار بوجود آورده اند که البته این گونه ها قطعا خصوصیات کبوتران قنار را نداشته و جوجه های نسل بعدی آن ها قطعا شبیه پدر و ماد نشده و یا مثل لانگ فیس ها پرپا می شوند و یا سرو گردن قنار را ندارند . 

به خاطر داشته باشید کبوتران لانگ فیس دارای چثه ای گرد و دمی کوتاه می باشند ( بر خلاف کبوتران نوک قنار ) و نیز لانگ فیس ها دارای پر پا می باشند که این خصوصیت آن ها را از کبوتران نوک قنار به وضوح متمایز می نمایند .

به هر حال ما امیدواریم از اینگونه موارد کمتر مشاهده شود و افراد برای خرید کبوتر اصیل با دیده ای  باز و مطمئن اقدام نموده . کبوتر خود را از افراد مطمئن تهیه نمایند .

کبوتر نوک قنار اصیل دارای پیشانی بلند و بسیار زیبا و اندامی کشیده و موزون بوده و بیشتر حجم بدن آن از پر تشکیل شده است که به همین دلیل پرنده دارای وزنی کم می باشد .

نوک پرنده هم همانگونه که از اسم آن پیداست بسیار کوچک و موزون می باشد .

کبوتر نوک قنار بصورت اصلی فاقد کاکل می باشد اما از تلفیق آن با کبوتران بسیار اصیل و کشیده و نوک جمع تهرانی گونه های کاکل دار آن نیز بوجود آمده است که در نوع خود بسیار منحصر به فرد و چشم نواز می باشند . 

کبوتران نوک قنار دارای رنگ های چشم مختلفی می باشند که مرغوبترین آن ها چشم سفید می باشد .

همانگونه که قبلا نیز اشاره گردید کبوتران قنار دارای قیمت های متفاوت و گزافی هستند و مشاهده شده در برخی موارد تا جفتی سی میلیون تومان نیز خرید و فروش می شوند . البته بنده مواردی شنیده ام ( ندیده ام ) که برخی افراد صحبت از کبوتر جفتی شصت میلیون تومان نیز نموده اند . ولی با برخی از قنار بازهای معروف خصوصا در تهران که صحبت می کنید قیمت کبوتران  خود را عددی بین جفتی 1 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان اعلام می دارند .

به هر حال این نژاد نژادی بسیار زیبا و کمیاب و ارزنده می باشد . که البته شما می توانید گونه های ارزانتر حدود جفتی 400-500 هزار تومان، نیز از آن ها تهیه نمائید .

در ادامه نیز تصاویری بسیار بدیع از این نژاد بسیار زیبا و اصیل ایرانی براتون گذاشتم که کبوترهای یکی از دوستان بسیار عزیز و ارجمندم می باشند و اکثرشون از پشت کبوتران آقای احمد حسنلو از کرج می باشند.

جا داره در اینجا از زحمات ایشان برای تهیه این تصاویر بسیار زیبا و ارسالشون برای بنده تشکر و قدردانی خودم رو ابراز کنم .

این تصاویر منحصر به فرد رو در ادامه مطلب مشاهده نمائید ...

یا علی مدد

ادامه نوشته

تصاویر جدید

با سلام خدمت تمامی سروران گرامی

همانطور که قول داده بودم در این پست تصاویری از سالن جدیدم رو براتون به نمایش می ذارم .

البته کیفیت عکسا خیلی خوب نیست .

انشالله به زودی تعدادی عکس بهتر و با کیفیت تر براتون آماده می کنم .

یا علی مدد

تصاویر را در ادامه مطلب مشاهده فرمائید ...

ادامه نوشته

سلام

با سلام

امیدوارم همه دوستان به خاطر تاخیر در ارائه مطالب جدید و همچنین غیر فعال نمودن قسمت نظرات وبلاگ بنده رو مورد عفو قرار بدن .

اینطور که از شواهد پیداست فرهنگ سازی کردن در دنیای کبوتر داری امری بس دشوار و صعب می باشد و بنده حقیر واقعا گاهی در این مورد به بن بست می خورم .

طرف میاد نظر می ذاره می گه یه عکس جدید از این حلقه ها بذار . اگر دفعه بعد بیام نذاشته باشید فحش می دم ....

خدایی خودتون قضاوت کنید این آدم هارو باید چی در موردشون گفت .

یه نگاه به پست های قبلی انداختم دیدم تو چند تا پست آخر اول سخنم یک مقداری گله کرده ام.

اما بهم حق بدید . من خودم هم از گله و شکایت خوشم نمیاد . ولی گاهی آدم دیگه ....

بی خیال .

یه عکس جدید از حلقه های دوست عزیزم آقا بنیامین ( مدیر سایت کبوتر فانتزی) که زحمت کشیدن و برام عکس رو ارسال کردن می ذارم که شاید کیفیت این حلقه ها براتون ملموس تر بشه .

در ضمن ما اصلا تاکیدی برای فروش این حلقه ها نداریم و فقط و فقط برا دل خودمون رفتیم سراغ این حلقه ها .

والا این حلقه ها هیچ گونه سود و توجیه اقتصادی ندارن .



در اخر مطلب هم باید بگم یه سالن نقلی ولی تر و تمیز و شیک برا کبوترا راه انداختم که انشالله به زودی تصاویری ازش براتون تهیه و به نمایش می ذارم .

در ضمن یک سری کبوتر با کیفیت بسیار عالی هم به زودی برا فروش ارائه می دم .

یا علی مدد

نکاتی در مورد دارو دادن به کبوتر

در مورد دارو دادن به کبوتر یک نکته مهم را باید رعایت نمود(نوع بیماری)که حتما باید صحیح تشخیص داده شود.
اگر شخصا در رابطه با بیماریهای این حیوان تجربه کسب کرده اید با تشخیص صحیح می توانیدبه حیوان داروی لازم را به مقدار کافی بدهید.
توضیح:انواع بیماریها:۱-امراض باکتریایی: بیماریهایی که توسط باکتری ایجاد می شوند معمولا به بیماریهای عفونی معروفند.
برای درمان این بیماریها(بسته به نوع آن)می توانید از انواع مختلف آنتی بیوتیک مانند(تتراسایکلین یا تایلوزین ویا اریترومایسین)استفاده نمایید.البته در صورت تشخیص صحیح.در غیر اینصورت حتما به دامپزشک مراجعه نمایید.
از خوراندن بدون علت آنتی بیوتیک به پرنده جدا خودداری نمایید.زیرا این دارو علاوه بر از بین بردن باکتری به سلولهای بدن نیزآسیب می رساند.
بنده بعضا مشاهده کرده ام که افرادی بدون علت و صرفا به دلیل پیشگیری به حیوان آنتی بیوتیک وسیع الطیف می دهندآن هم چند مرتبه در هفته.برای پیشگیری بیماری میتوان ماهی یکبار تتراسایکلین ۲۵۰میلی گرمی را در ۴لیترآب حل نمود
و به پرندگان خوراند.در رابطه با ویتامینهای شیمیایی.اگر این مواد بطور طبیعی (در دانه های غذایی مختلف)به حیوان خورانده شود بهتر است.
در غیر اینصورت اگر کبوتر در حالت جوجه کشی نباشدهر ۱۵ روز به آن از ویتامینهای شیمیایی استفاده کرد.۲- بیماریهای ویروسی مانند نیوکاسل وآنفولانزا.قبل از ابتلا پرنده به این بیماریها باید بدن آنرا ایمن ساخت

و برای این کار از واکسنهای دوگانه روغنی نیوکاسل-آنفولانزا استفاده نمایید.بیماریهای ویروسی راه درمان قطعی نداشته و باید قبلا با تزریق واکسن بدن پرنده را دارای ایمنی لازم نمود.


منبع :وبلاگ جناب آقای احمد صحاف

http://kabootar-e-mosabeghe.blogsky.com/1386/12/05/post-23/